۵ مزیت خرید آنلاین نسبت به آفلاین که هر خریداری باید بداند!

به نظر شما مزیت خرید آنلاین نسبت به آفلاین چیست؟ در سال های اخیر شاهد رشد انفجاری خرید آنلاین بوده ایم تا جایی که در حال حاضر اکثر افراد فقط محصولات را به صورت آنلاین خریداری می کنند. درک مزیت خرید آنلاین کار دشواری نیست اما در عین حال افرادی هم هستند که به خرید سنتی اعتقاد دارد و دلایل خود را دارند. در نهایت چیزی که به نظر می رسد این است که همه چیز به سمت خرید آنلاین پیش می رود و بعید به نظر می رسد که یک فروشگاه آفلاین بتواند با این تجارت الکرونیکی به رقابت بپردازد.

خرید آنلاین یا خرید آفلاین؟

در عصر امروز هر روز تعداد زیادی از افراد به صورت آنلاین خرید می کنند. به دلیل مزیت خرید آنلاین  نسبت به آفلاین این موضوع به یک واقعیت در جهان تبدیل شده است و تنها به یک کشور یا مکان خاصی محدود نمی شود. در ادامه تمام دلایلی که باعث می شود یک خرید آنلاین را ترجیح دهید آورده شده است.

راحتی

مهمترین مزیت خرید آنلاین نسبت به خرید آفلاین راحتی برای مشتری یا مصرف کننده است. اکثر افراد یک روز شلوغ و پرمشغله را پشت سر می گذارند و وقتی نیاز به خرید چیزی دارند به جای مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، خرید خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. این نحوه خرید باعث صرفه جویی در وقت، تلاش و حتی هزینه ها می شود. به عبارت ساده تر، خرید آنلاین که به راحتی در منزل انجام می شود بسیار راحت تر از مراجعه به فروشگاه می باشد. راحتی خرید احتمالا رمز موفقیت اصلی شرکت هایی مانند آمازون و علی بابا است. بنابراین اگر شما کسب و کاری دارید که هنوز به صورت سنتی محصولات خود را به فروش می رسانید زمان آن رسیده است که تجارت الکرونیک خود را آغاز کنید.

توجه داشته باشید که این راحتی برای همه موارد صادق نیست. به طور مثال زمانی که شما از یک فروشگاه آنلاین غیر معتبر خریدی را انجام می دهید ممکن است یک محصول دیگر را به محصولی که سفارش داده اید دریافت کنید و یا اینکه هزینه محصول را پرداخت کرده اید اما برای شما ارسال نشده است. همیشه این مسائل باعث ناراحتی خریداران می شود اما با توجه به اینکه آیا فروشگاه آنلاین شما دارای نشان اعتماد است یا خیر می توانید این مشکل را دور بزنید. همیشه توصیه می شود که قبل از خرید آنلاین خود از قابل اعتماد بودن فروشگاه اطمینان حاصل کنید تا مشکلات بعدی برای شما به وجود نیاید.

مقرون به صرفه بودن

امروزه مردم دوست دارند که به جای خرید آفلاین اقدام به خرید آنلاین کنند که به طور ذاتی به معنای سودآوری بیشتر برای شرکت هایی است که به تجارت الکرونیک اهمیت می دهند. داشتن یک تجارت آنلاین ساده تر از داشتن یک فروشگاه فیزیکی است. یک فروشگاه آنلاین همیشه مدیریت ساده تری دارد و مقرون به صرفه تر می باشد. علاوه بر این راه اندازی آن ساده تر است و می توان سود بیشتری را بدست آورد. با توجه به همه این موارد جای تعجبی ندارد که خرید آنلاین نسبت به آفلاین مزیت هایی داشته باشد. با این شرایط اجتماع شما نیازی به استفاده از بنزین ندارید. شما می توانید از دورترین فروشگاه ها به صورت آنلاین خرید کنید بدون اینکه نیازی به مصرف سوخت داشته باشید و شما می توانید زمانی که برای رانندگی صرف می کنید را به کارهای مهمتری اختصاص دهید.

یک بازار بزرگتر

یک کسب و کار کوچک سنتی نمی تواند امیدوار باشد که به پای یک فروشگاه اینترنتی برسد. یک فروشگاه اینترنتی می تواند از سراسر جهان مشتری داشته باشد. تعداد قابل توجهی از مردم سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند و بسیاری از آنها از وب سایت ها خرید می کنند. بنابراین می توانید همه این بازار گسترده جهانی را با فروشگاه آنلاین خود مورد هدف قرار دهید. این بازار همیشه در حال بزرگتر شدن است چونکه کشورهای توسعه نیافته پیشرفته تر می شود و تعداد بیشتری از مصرف کنندگان امکان دسترسی به اینترنت را پیدا می کنند. این در حالی است که کاربران هم می توانند محصول مورد نیاز خود را در چند سایت بررسی کرده و به مقایسه قیمت هم بپردازند. خرید آنلاین کاربران از فروشگاه های سراسر دنیا به آنها این امکان را می دهد تا به سادگی نیاز خود را مرتفع سازند.

تنوع محصولات

اگر کسب و کار شما با طیف گسترده ای از محصولات و خدمات سر و کار دارد ارائه همه این محصولات در سایت برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. البته این کار به صورت آفلاین هم امکان پذیر است اما بعد از مدتی به یک فضای فیزیکی بزرگ نیاز دارد که همه کالاهای شما را در خود جای دهد. این مزیت فقط شامل حال صاحبان فروشگاه های آنلاین نمی شود. مزیت خرید آنلاین برای مشتریان این است که آنها می توانند لیست کامل از تمام محصولات موجود در سایت شما را ببینند و محصول مورد نیاز خود را بر اساس تنوع و بودجه ای که انتظار دارند خریداری کنند.

خرید و فروش ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته

باز هم اگر بخواهیم این مزیت را از دید صاحبان کسب و کار و مشتریان بررسی کنیم باید بگوییم که: صاحبان کسب کار انلاین بر خلاف فروشگاه های افلاین می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعالیت داشته باشند، برای این فروشگاه های تعطیلی معنایی ندارد و همیشه پذیرای مشتریان خود هستند. در طرف مقابل هم مشتریانی قرار گرفته اند که در هر ساعت از شبانه روز می توانند به فروشگاه مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند (حتی در روزهای تعطیلی). در حالی که صاحبان فروشگاه های آنلاین در حال استراحت هستند بازدیدکنندگان در حال مرور محصولات و خرید از آنها هستند. شما نمی توانید همین کار را در یک فروشگاه فیزیکی معمولی انجام دهید که بسیاری از خریداران را در طول شب ساپورت نمی کند.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که خرید آفلاین از خرید آنلاین مطمئن تر است اما حقیقت این است که هر دو به یک اندازه خطر سرقت هویت یا کلاهبرداری را پیش رو دارد. تفاوت در این است که روش های آنلاین بیشتری برای سرقت اطلاعات شما وجود دارد. از آنجا که خطرات زیادی در خرید های آنلاین و آفلاین در کمین هستند شما باید اصول مراقبت از اطلاعات خود را رعایت کنید.